Lovisa & Malin

VGY [16.01.25]
Mitt val var ganska svårt och jag hade ångest en längre period innan det var dags att gå in på gyantagningen och klicka på just det exakta gymnasiet och den perfekta inriktningen för just mig. Det var sommar och jag var bortrest till Barcelona när resultatet kom. Tror det var min födelsedag eller dagarna däromkring, i alla fall fick jag svaret på valet jag haft sådan beslutsångest om. Jag kom in på mitt förstahandsval. Jag var glad, det var jag, men hade jag valt rätt? Att gå samhälle var ju ett säkert kort även om jag tvivlade på mitt intresse för ämnena. Jag sa hela tiden till mig själv och de människor, främst vuxna, som frågade vad jag valt och varför, att jag valt det som verkat mest rätt för mig. När jag egentligen bara hoppades att jag skulle kunna passa in och gilla det någorlunda.
 
I augusti 2015 började jag ettan på VGY. Min klass är den klass jag alltid velat ha och ämnena är inte alls så pjåkiga som jag förväntat mig från so lektionerna på JS. Jag är så nöjd och jag kommer nog skriva vad jag tycker/känner för skolan i fortsättningen. Kanske skriva lite lifehacks och sånt där som är oerhört viktigt, ni vet?
 
// Lovisa
 
#1 - Karin

Yay du skrev!! Och bra dessutom kolla det här går ju asbra

Svar: tack för kommentarer <3333
photodot.blogg.se