Lovisa & Malin

try to fix me?
Idag blev jag så himla ledsen, du såg det på mig. Vad har jag gjort? VAD kan jag göra åt saken? Försöka. När man inte vill försöka då? När man vill fortsätta suga på karamellen och låtsas som om den aldig kommer ta slut, vad ska man göra då? Bara vara på sitt gladaste humör för dig i skolan men ligga och gråta bort sminket på kvällarna? Ja, du. Du är nog flera personer. Jag tror jag låtsas vara förvirrad för jag vill att någon annan ska berätta för mig hur det ligger till och ge mig råd hur jag ska göra, vill inte tänka på saker som kanske kan hända, saker som många vill inte ska ske. Jag blir bara mer sårad hela tiden, varför lägga detta på mig nu? Varför visar du inte bara att du inte vill ha med mig att göra, varför inbillar jag mig att du gör det, när du i själva verket verkligen bara är neutral? Jag vill gå framåt, inte backa och tänka på vad som hänt. Vill inte fantisera och skapa förhoppningar och illusioner. Det ända jag kan göra är att gilla läget, trots att du mycket väl vet att jag är sjukt dålig på det. I mina ögon kommer så länge detta fortsätter finnas hopp, tro, fuktiga vattenlinjer, räddhet, besatthet, oro... Ska le och göra mig själv en tjänst och tänka på annat, som att jag ska till Spanien med en fin vän, att jag har vänner omkring mig som bryr sig och förstår. Jag hoppas kunna sitta här om tjugo år med dig och säga "kommer du ihåg min första kärlek _______ ". Jag fattar att jag är skitjobbig, okej? jag vill bättra mig, det vet du. Jag måste glömma honom, men jag vill inte, för tänk om ha... För fasiken Lovisa! Han kommer inte bara poff ändra sig och öppna sitt hjärta för dig, OK? FATTA DET! PRONTO! INNAN DU FÖRLORAR ALLA. Jag hatar att vara såhär. Jag undrar om det kommer ta slut ibland? Jag är bara så trött på att vara osäker, trött på ovisheten och allt tänkande på dig. Jag vill bara glömma men du är jäkligt svår att radera. Det är lika svårt att glömma någon man älskar som att komma ihåg nån man aldrig träffat. Men vi har aldrig haft nåt, varför älska då? Jag orkar inte älska dig, ödslar bara onödig energi för att vara glad i din närvaro.
Varför.-Lovisa
Jag. älskar. dig. såhär. sjukt. himla. mycket.