Lovisa & Malin

Vem är jag då?
-inte redigerade och proffsiga bilder-
Vem är jag? Det har jag kanske aldrig riktigt berättat.
Jag är Lovisa Agnes Sjöholm, jag är snart 14 år gammal. Jag lever i en liten förort strax utanför Stockholm, där har jag bott i hela mitt liv. Jag är 75% halländsk, haha om man kan säga så?! Jag har skiljda föräldrar men de hatar inte varann, så vi kan allesammans sitta och äta middag utan några som helst problem. Jag har en lillebror som heter Ludvig, han har haft blodcancer men botades på julafton 2012. Jag har inte haft det så jätte roligt i skolan när jag började högstadiet eftersom jag kom in i en klass där jag inte kände någon, det var ganska svårt att skaffa kompisar i början eftersom man lätt bildar grupper som redan var bildade sen innan. Jag håller bara på med en fritidsaktivitet, dans. Jag gillar att jogga/springa men har något fel på mina höfter som gör att jag får ont när jag väl springer. När jag var liten ville jag bli en ballerina och en snickare på en och samma gång. Min riktiga hårfärg är mörkblond eller vad man nu säger, jag färgade håret själv en gång i trean men då blev det helt missfärgat, helt orange. Jag kan inte ta bilder på mig själv med min iphone eftersom jag så fort jag ser mig på skärmen börjar grimarsera och göra väldigt, väldigt fula miner. Nu har det spårat ut helt... Men det var i alla fall en liten del av mig.
-Lovisa
 
#1 - Anonym

Hej Lovisa. Det är vanligt att tjejer får ont i höften när man springer på grund av att musklerna i ryggen och magen är för svaga och inte orkar hålla kroppen upprätt. Försök att styrketräna rygg och mage så kanske det blir bättre. Lycka till. Hälsningar Anne