Lovisa & Malin

Höjdskräck
Hej hopp. Jag är för feg för att skriva gummisnopp så vi hoppar den biten. Första dan i backen. Ja, vad ska man säga. Den började med att vi tog en ankarlift upp för en "grön" backe. Som visade sig vara svart. Jag som var så instabil som det går på skidor gav mig ut. Det började bra med min glassstrut åkning och rätt som det var släppte skidan och jag föll ner för backen. Tillslut låg jag bara i branten och suckade. Jag hasade mig ner och de småbarn som åkte i liften kollade snett på mig när jag åkte ner för skidbacken. Jag kom ner tillslut. Men jag var sur som ett getting och instabil som ett alkoholiserat bi. Jag fick sprätt på skidorna tillslut och tog ganska många åk efter det. Lunch var nästa äventyr. Vi visste knappt var våg stuga ligger och yrade omkring på bilvägar med skidorna på. Vi hittade fram efter en halvtimmes flås i uppförsbackar. Jag åt en baguett med parmaskinka och parmesanost. Mumma. Jag och Ludvig tog de sista eftermiddags åken när pappa kollade hockey. När vi kom hem blev det bastu och dusch. Nu sitter jag i soffan och studerar so medans pappa och Ludvig gör lyxmiddag. Byye -Lovisa